En lo profundo del CaribeDeep in the Caribbean

Me he tomado un pequeño descanso de mi proyecto actual para experimentar un poco con el simulador de oceano de Blender. También he aprovechado para jugar con la textura de cielo procedural que incluye Cycles, la cual ofrece una grandes posibilidades para obtener una escena bastante vistosa sin necesidad de utilizar cielos fotografiados. Mientras experimentaba con estos elementos, se me ocurrió crear este pequeño homenaje a una de mis series de videojuegos favoritas.

I took some time off my present project to do some experimenting with the ocean simulator in Blender. I also seized the chance to try a few things with the procedural sky texture in Cycles, which offers great possibilities for getting a nice looking sky without having to resort to real sky photographs. While doing my first tests, it occurred to me that it would be nice do a little homage to one of my favourite videogame sagas.

Lo más interesante de esta escena, si no eres un nostálgico de los videojuegos de los 90, es la iluminación. Aquí no he utilizado ninguna fuente concreta de luz, sino que Cycles ha generado la iluminación general de la escena a partir de la textura del cielo.

The most interesting thing about this scene, if you aren’t a 90s videogames nostalgic, is lighting. I haven’t used a single light source in this scene. Everything is lighted from the background texture.

Overall results might improve a lot when volumetrics materials finally make their way into Cycles. Some Cycles-rendered volumetric clouds would certainly be a nice touch. I’m eagerly awaiting that, and will probably do a re-render of this scene with volumetric clouds.

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