Tras un largo periodo sin actualizaciones, he conseguido producir algo lo bastante bueno como para publicarlo en el sitio. Las últimas versiones de desarrollo de Blender están trayendo consigo varias novedades, lo que ha hecho que me entusiasme al pensar en nuevas posibilidades para materiales procedurales.
After a very long period without updates on this site, I’ve finally managed to get something decent enough for posting. Latest development versions of Blender are bringing along many new features for Cycles, which got me kind of excited and made me think of new possibilities for procedural materials.
Usando nuevas funcionalidades, como el efecto bump-mapping independiente para cada nodo material o el nuevo material anisotrópico, y mucha paciencia, me las he arreglado para crear un material de piel de naranja bastante decente. Animado por el resultado, decidí componer esta escena:
En cuanto convierta la configuración de nodos en un grupo con controles simples y manejables, lo publicaré como parte de la serie de materiales procedurales en la sección Conocimiento Superficial.
Using new features such as per-shader bump-mapping and anisotropic shader and a lot of patience, I managed to create a pretty decent orange skin material. Encouraged by this, I wen ahead and composed this scene:
Once I get the node setup turned into a node group with easily manageable controls, I will post it as a new material in the Surface Knowledge section.
Beautiful scene. I’d love to see how you created the orange texture.
Thank you. You don’t have to wait any longer. Just head here. 🙂
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